![zdjęcie profilowe czy logo zdjęcie profilowe czy logo](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXaj28mwEgYwqdFhpTLIt8LyzxQBYgXdBigq0BnIuuD6Cof44E3JLDUYc6_UvU_foA6l50LTjQbDS8RPuWzpu7GNT-R39yEIQ1RQ8egOmG78b_lUlBI5j3WmwbTKmHixy_n1f8nUg94weN/s1200/zdjecie-profilowe-czy-logo.png)
Ciężko dzisiaj znaleźć osobę, która nie udostępniła swojego wizerunku w sieci, chociażby na kontach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter itp. Jednym z ich wspólnych mianowników jest zdjęcie profilowe. W przypadku kont prywatnych nie ma tu wątpliwości, zazwyczaj będzie to zdjęcie ukazujące wizerunek autora profilu.
Dylemat może się pojawić w momencie, gdy konto którego używasz ma dotyczyć marki. W takiej sytuacji masz do wyboru umieszczenie zdjęcia profilowego lub logo. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które mam nadzieję, pomogą Ci podjąć najlepszy wybór.
Kiedy stosować zdjęcie profilowe w social media
![zdjęcie profilowe zdjęcie profilowe](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhB4Dxq5J7j75evAQk2mTvM9_SUZeNZmsE2DPzsAgTorNQEf1RaYYSdeWoeuN9pKA9f81WPK4gqQUHdaX-amF3kzu8Lwg-AURhNZJWTpjcj2HKLocDEJDvgJxdKeThUnsh7gk59xuVwspoh/s1200/pilatanna-fb-profile-photo.png)
Zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych najlepiej stosować jeśli:
- jesteś twarzą marki
- kontaktujesz się bezpośrednio z każdym zainteresowanym
- nazwa Twojej marki zawiera w sobie dane personalne np. imię, nazwisko
- dzielisz się prywatnymi przemyśleniami
Przykładowo
Prowadzisz bloga o architekturze wnętrz. Adres Twojego bloga zawiera Twoje imię i nazwisko, sama odpowiadasz na komentarze i e-maile. Na kontach społecznościowych dotyczących Twojego bloga publikujesz wystrój swojego mieszkania i zdjęcia z wakacji.
Kiedy stosować logo w social media
![logo logo](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIHLVnBaa0vaj7_oDRSPr-rvHJAg0Gev4p_e_HQRwURkPVxP6LYyZ2wqs7sViS0MhnrJ9t8oX2cR4uNNmO0fkSuCd4q8l-5SxZOmAk_b7akBzmdKec-x5T4KQsmhYQWRJb06I86Vyiv-7Q/s1200/pilatanna-fb-profile-photo-logo.png)
Logo w mediach społecznościowych najlepiej stosować jeżeli:
- nie jesteś twarzą marki
- jesteś częścią zespołu i wykonujesz tylko pewien zakres prac
- klienci prawdopodobnie łatwiej rozpoznają logo niż twój wizerunek
- dzielisz się wyłącznie biznesowymi treściami
Przykładowo
Jesteś współautorką bloga o urodzie, piszesz posty dotyczące pielęgnacji dłoni (recenzje kosmetyków, przepisy na domowe produkty, porady). Twoja koleżanka Basia pisze o pielęgnacji twarzy, a Milena jak dbać o włosy. Każda z Was publikuje treści i odpowiada na pytania w zakresie tematu, którym się zajmuje. Wasz blog posiada w nagłówku logo z nazwą. Na blogu przedstawiłyście się za pomocą zdjęcia i kilku słów. W mediach społecznościowych publikujecie treści związane z tematyką bloga.
Weź również pod uwagę, że zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych dodawane jest często obok treści, które publikujesz np. komentarzy.
Może zainteresować Cię również post