W ferworze świątecznych promocji i wyprzedaży udało mi się zainwestować w rozwój, o czym wspominałam Wam na Instagramie, niczym innym jak zakupem kilku ciekawych pozycji książkowych. Oczywiście sam zakup to tylko wstęp. Tak się jednak złożyło, że książkę, z myślą o której robiłam zamówienie, pochłonęłam w tempie ekspresowym jeszcze przed końcem roku {miałam zamiar zgłębiać je po Nowym Roku, ale jak widać nie mogłam się powstrzymać}. Jako, że książka jest już drugim wydaniem i nie widzę o niej zbyt wielu opinii w sieci, postanowiłam wtrącić moje trzy grosze do tego tematu. Zacznę może od tego, że zaczarowała mnie swoją okładką i wtedy stwierdziłam - muszę ją mieć! Zapewne teraz w Waszych myślach pojawiają się bardzo negatywne wyobrażenia mojej osoby, bo przecież "nie ocenia się książki po okładce", wiadomo wygląd nie świadczy o zawartości, ale w tym jedynym przypadku okładka trafiła idealnie w mój styl projektowy. Czerń, biel, symbolika i minimalizm czyli to co lubię najbardziej. Postanowiłam założyć, że autor miał wpływ na jej powstanie co przełoży się na bardzo pozytywny odbiór treści skoro odzwierciedla ona mój styl projektowania. Nie pomyliłam się, książka Logo Design Love: Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona. Wydanie II rozszerzone zawiera bardzo konkretną pigułkę wiedzy, która poza dostarczeniem nowych umiejętności, natchnęła mnie ogromem inspiracji. Została ona napisana w sposób przystępny co determinuje jej pozytywny odbiór przez czytelnika. Autor przedstawił w niej drogę przez cały proces projektowania i kontaktu z potencjalnym klientem w zrozumiały nawet dla laika sposób.
Część I ZNACZENIE WIZERUNKU MARKI - obejmuje wprowadzenie czytelnika w świat tożsamości wizualnej, uzmysławia jej codzienną obecność, pokazuje jej cel i znaczenie. Przedstawia elementy kultowych projektów na podstawie konkretnych przykładów i przeciera szlak w kierunku jej projektowania.
Część II PROCES PROJEKTOWANIA - skupia się na etapach tworzenia logo od momentu pozyskiwania klienta do przedstawienia projektu. Każdy z nich zawiera precyzyjne informacje co należy, a czego nie należy robić i w jaki sposób rozwiązywać ewentualne problemy.
Część III NAPRZÓD - to część motywacyjna, pełna cytatów i wypowiedzi projektantów. Zawiera cenne wskazówki i porady w jaki sposób pozostać kreatywnym, a także odpowiedzi na często zadawane Autorowi pytania. Znajduje się tutaj także spis porad dotyczących projektowania logo oraz lista pozycji książkowych polecanych przez autora. Poruszono również temat tożsamości wizualnej marki.
Książka nasycona jest wieloma cytatami, jak i wypowiedziami samych projektantów. Pełna jest przykładów realizacji konkretnych projektów począwszy od jego założeń do etapu wprowadzenia w życie, co pozwala czytelnikowi zapoznać się z przebiegiem prac, jak i tokiem myślowym projektanta.
Należy więc założyć, że Logo Design Love to kompendium wiedzy przydatne zarówno projektantom, jak i właścicielom niewielkich firm, mających na celu przybliżenie sobie zagadnienia jakim jest identyfikacja wizualna marki. Moim zdaniem jest to pozycja ponadczasowa i na pewno będę do niej wracać, nie zabraknie jej na moim biurku projektowym. Postanowiłam przytoczyć Wam kilka zawartych w niej cytatów, będących dla mnie bardzo trafnymi. "Kiedy wszystko staje się trudne i masz ochotę zacząć krzyczeć, weź do ręki ołówek oraz wielki arkusz papieru i po prostu zacznij rysować. Każde kolejne powtórzenie tego ćwiczenia przybliża cię do sukcesu." Eric Karjaluoto "Poświęcamy czas na myślenie o naszych projektach z dala od biurek. Najlepsze pomysły często pojawiają się wtedy, gdy umysł swobodnie sobie odpływa. Czasem najlepszym rozwiązaniem jest coś zostawić i wrócić do tego później. Tworzymy także warunki,w których mogą się pojawiać zbiegi okoliczności - przypadkowe zdarzenia ludzi i pomysłów, które dają zaskakujące efekty."Blair Thomson "Góra lodowa ma wierzchołek nad wodą, jednak znakomita jej część znajduje się pod powierzchnią. Kiedyś posługiwałem się tą analogią, gdy usiłowałem wytłumaczyć klientom, że w wierzchołek góry lodowej wbija się flagę, aby była ona widoczna, oraz że logo jest właśnie taką flagą wystająca ponad wodę. Tak na prawdę jednak dzięki temu wiemy, że pod powierzchnią znajduje się wielki kawał lodu, pełen najróżniejszych aplikacji i aspektów marki, które również wymagają zaprojektowania."Michael Johnson Jeżeli zainteresuje Was ta pozycja książkowa polecam przeczytać jej fragment dostępny na stronie wydawnictwa. Można ją zamówić bezpośrednio od wydawcy lub taniej np. w BookMaster. Cytaty zaczerpnięte zostały z Airey David: Logo Design Love: Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona. Wydanie II rozszerzone, Gliwice 2015