Optymalizacja strony - Blogger

Tytuł

Powinien odnosić się do tematyki strony i być stosunkowo krótki, najlepiej trójwyrazowy.



Nagłówki <header>

HEADER - znacznik HTML określający nagłówek. W przypadku stron odnosi się do nagłówków od <h1> do <h6>. Wyróżniają się one wielkością tekstu od największego h1, do najmniejszego h6. Używaj ich na stronie rozsądnie, umieszczając w nich nagłówki zawierające słowo kluczowe, przydatne dla wyszukiwarki, ale mające sens gramatyczny i będące całością zdania lub frazy, a nie ciągiem samych słów kluczowych.


Jak dodać znaczniki <header> do strony?

Znaczniki do strony możesz dodać zaznaczając wybrany fragment tekstu, a następnie z górnej belki edycji strony, z rozwijanej listy z domyślnie zaznaczonym NORMALNY, wybrać NAGŁÓWEK - h2, PODTYTUŁ - h3, MNIEJSZY NAGŁÓWEK - h4. Jeżeli wartości te nie będą Ci odpowiadały, po ich dodaniu możesz przełączyć się na widok kodu strony HTML i zmienić wartości h w nagłówkach wedle uznania. Pamiętaj jednak, że każdy nagłówek h ma początek i koniec np. <h1>TREŚĆ NAGŁÓWKA H1</h1>, tak więc wartość h dla każdego nagłówka, musisz zmienić w dwóch miejscach, znaczniku początkowym i końcowym.



URL-e

Tworzone są ze słów zawartych w tytule posta przedzielonych pauzami i zakończone rozszerzeniem .html Powinien on zawierać słowa kluczowe opisujące stronę tak, jak w linku:
http://www.pilatanna.pl/p/projekty-blogow.html

Jak zmienić adres URL strony?

Nie da się. Blogger nie umożliwia zmiany URL-a strony, dlatego też koniecznie ustaw tytuł strony taki, jaki URL chcesz otrzymać. Tytuł ten możesz później zmienić na inny edytując stronę - adres URL nie ulegnie wówczas zmianie. Pamiętaj, że jeżeli zapomnisz wprowadzić tytuł strony, URL będzie złej jakości i stracisz na pozycjonowaniu. Usuń wówczas taką podstronę i utwórz nową. Nie usuwaj pochopnie podstron. Przykładowo, jeżeli posiadasz stronę Kontakt o takim samym URL i usuniesz ją, a po pewnym czasie utworzysz od nowa, adres URL zostanie rozszerzony o cyfry, które nie są zachęcające, dlatego też jeżeli nie potrzebujesz jakiejś podstrony obecnie, a być może przyda się w przyszłości, przywróć jej wersję roboczą, aby nie stracić dobrego URL-a.


Jak przywrócić wersję roboczą strony?


Wersję roboczą strony możesz przywrócić wchodząc w PULPIT NAWIGACYJNY | STRONY | zaznacz stronę, której wersję roboczą chcesz przywrócić, a następnie kliknij w przycisk PRZYWRÓĆ WERSJĘ ROBOCZĄ na górnej belce.



Opis na potrzeby wyszukiwania

Stwórz go tak, aby opisywał konkretną stronę i zachęcał do jej odwiedzenia, powinien zawierać słowa kluczowe.

Jak dodać opis na potrzeby wyszukiwania?

Opis na potrzeby wyszukiwania możesz dodać klikając na prawym pasku bocznym tworzenia i edycji strony w napis OPIS NA POTRZEBY WYSZUKIWANIA. Wprowadź opis i zapisz zmianę przyciskiem GOTOWE.



Linki

To odnośniki w formie adresów URL przenoszące do innego miejsca w sieci.

Linki wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne, czyli do postów lub stron w obrębie Twojego bloga, również ma wpływ na jego pozycję w wyszukiwarce. Jeżeli piszesz posta o wcześniej już poruszonej tematyce, koniecznie podlinkuj go w nowym poście.


Linki zewnętrzne

Linkowanie zewnętrze, czyli linki do miejsc poza Twoim blogiem. Dodawaj do nich atrybut nofollow, jeżeli nie masz pewności co do wiarygodności i zaufania witryny. Jeżeli nie jest ona wiarygodnym źródłem informacji i uznana zostanie za np. spamerską, Twój blog straci na pozycji poprzez odsyłanie do niej za pośrednictwem linku.


Jak dodać atrybut nofollow?

Atrybut nofollow możesz dodać podczas linkowania tekstu. Zaznaczasz fragment tekstu do podlinkowania, następnie w pojawiającym się oknie dodaj link i poniżej zaznacz opcję DODAJ ATRYBUT „REL=NOFOLLOW”. Zmianę zapisz przyciskiem OK.


Optymalizacja strony - Blogger

Zdjęcia

Zajmują zwykle najwięcej miejsca i opóźniają ładowanie się strony dlatego też:

  • Dodawaj grafikę o maksymalnie wyświetlanym wymiarze, który chcesz osiągnąć.
  • Nie przesadzaj z ilością grafiki. Dodawaj tylko tę niezbędną tak, aby nie przewyższała zbytnio ilości tekstu na stronie.
  • Dodawaj do zdjęć tekst tytułu oraz teksty alternatywne.



Tekst tytułu

Powinien zawierać tytuł zdjęcia, przedstawiając co się na nim znajduje, nie więcej niż w jednym zdaniu.

Tekst alternatywny

Wyświetlany jest przez niektóre przeglądarki po najechaniu kursorem na zdjęcie lub, co ważniejsze, w przypadku problemu z jego wczytaniem, pojawi się wówczas sam tekst alternatywny. Powinien opisywać zdjęcie za pomocą słowa kluczowego, nie więcej niż jednym zdaniem.


Jak dodać tekst tytułu i tekst alternatywny?

Tekst tytułu i tekst alternatywny możesz dodać klikając na zdjęcie lewym przyciskiem myszy. Następnie z dolnego menu, które się pojawi wybierz WŁAŚCIWOŚCI, wpisz tekst tytułu i tekst alternatywny, po czym zaakceptuj zmianę przyciskiem OK.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz