Optymalizacja posta - Blogger

Tytuł

Powinien odnosić się do tematyki posta i być stosunkowo krótki, najlepiej trójwyrazowy.



Nagłówki <header>

HEADER - znacznik HTML określający nagłówek. W przypadku postów odnosi się do nagłówków od <h1> do <h6>. Wyróżniają się one wielkością tekstu od największego h1, do najmniejszego h6. Używaj ich w postach rozsądnie, umieszczając w nich nagłówki zawierające słowo kluczowe, przydatne dla wyszukiwarki, ale mające sens gramatyczny i będące całością zdania lub frazy, a nie ciągiem samych słów kluczowych.


Jak dodać znaczniki <header> do posta?

Znaczniki do posta możesz dodać zaznaczając wybrany fragment tekstu, a następnie z górnej belki edycji posta, z rozwijanej listy z domyślnie zaznaczonym NORMALNY, wybrać NAGŁÓWEK - h2, PODTYTUŁ - h3, MNIEJSZY NAGŁÓWEK - h4. Jeżeli wartości te nie będą Ci odpowiadały, po ich dodaniu możesz przełączyć się na widok kodu posta HTML i zmienić wartości h w nagłówkach wedle uznania. Pamiętaj jednak, że każdy nagłówek h ma początek i koniec np. <h1>TREŚĆ NAGŁÓWKA H1</h1>, tak więc wartość h dla każdego nagłówka, musisz zmienić w dwóch miejscach, znaczniku początkowym i końcowym.



Etykiety

To nic innego jak słowa kluczowe opisujące dany post. Koniecznie dodaj tutaj słowa kluczowe brandowe, krótki ogon i długi ogon.

Informację o słowach kluczowych możesz znaleźć w jednej ze wcześniejszych lekcji:



Jak dodać etykiety do posta?

Etykiety możesz dodać do posta klikając na prawym pasku bocznym tworzenia i edycji posta w napis ETYKIETY, a następnie wpisując słowa kluczowe, oddzielając je przecinkiem. Po uzupełnieniu etykiet zapisz zmiany przyciskiem GOTOWE.


Więcej instrukcji dotyczących etykiet:




URL-e

Tworzone są z pierwszych pięciu słów zawartych w tytule posta przedzielonych pauzami. Jeżeli tytuł posta jest dłuższy, URL zostanie ucięty po piątym słowie i zostanie dodane rozszerzenie .html Powinien on zawierać słowa kluczowe opisujące posta tak jak w linku tego posta:
http://www.pilatanna.pl/2016/08/optymalizacja-posta-blogger

Jak zmienić adres URL posta?

Adres URL posta możesz zmienić klikając na prawym pasku bocznym tworzenia i edycji posta w napis LINKI, a następnie zaznacz NIESTANDARDOWY, zmień adres URL, a na koniec zapisz zmianę przyciskiem GOTOWE.

Przykładowo, jeżeli tytuł Twojego posta brzmiałby: Jak optymalizować posta - Blogger, domyślny URL wyglądałby następująco: /jak-optymalizowac-posta-blogger. Dzięki zmianie adresu URL możesz pozbyć się słowa "jak" z adresu URL.




Lokalizacja

Możesz ją dodać do posta, będzie ona przydatnym elementem w pozycjonowaniu, jeżeli prowadzisz bloga powiązanego z Twoją firmą. W ten sposób Twoja lokalna grupa docelowa, łatwiej odnajdzie Twój blog.

Jak dodać lokalizację do posta?

Lokalizację do posta możesz dodać klikając na prawym pasku bocznym tworzenia i edycji posta w napis LOKALIZACJA, a następnie wpisując adres lokalizacji według wzoru, ULICA I NR LOKALU, MIASTO, KRAJ. Na koniec zapisz zmianę przyciskiem GOTOWE.


Opis na potrzeby wyszukiwania

Stwórz go tak, aby opisywał Twojego bloga i zachęcał do jego odwiedzenia, powinien zawierać słowa kluczowe.

Jak dodać opis na potrzeby wyszukiwania?

Opis na potrzeby wyszukiwania możesz dodać klikając na prawym pasku bocznym tworzenia i edycji posta w napis OPIS NA POTRZEBY WYSZUKIWANIA. Wprowadź opis i zapisz zmianę przyciskiem GOTOWE.



Linki

To odnośniki w formie adresów URL przenoszące do innego miejsca w sieci.

Linki wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne, czyli do postów lub stron w obrębie Twojego bloga, również ma wpływ na jego pozycję w wyszukiwarce. Jeżeli piszesz posta o wcześniej już poruszonej tematyce, koniecznie podlinkuj go w nowym poście.


Linki zewnętrzne

Linkowanie zewnętrze, czyli linki do miejsc poza Twoim blogiem. Dodawaj do nich atrybut nofollow, jeżeli nie masz pewności co do wiarygodności i zaufania witryny. Jeżeli nie jest ona wiarygodnym źródłem informacji i uznana zostanie za np. spamerską, Twój blog straci na pozycji poprzez odsyłanie do niej za pośrednictwem linku.


Jak dodać atrybut nofollow?

Atrybut nofollow możesz dodać podczas linkowania tekstu. Zaznaczasz fragment tekstu do podlinkowania, następnie w pojawiającym się oknie dodaj link i poniżej zaznacz opcję DODAJ ATRYBUT „REL=NOFOLLOW”. Zmianę zapisz przyciskiem OK.



Zdjęcia

Zajmują zwykle najwięcej miejsca i opóźniają ładowanie się strony dlatego też:

  • Dodawaj grafikę o maksymalnie wyświetlanym wymiarze, który chcesz osiągnąć.
  • Nie przesadzaj z ilością grafiki. Dodawaj tylko tę niezbędną tak, aby nie przewyższała zbytnio ilości tekstu na stronie.
  • Dodawaj do zdjęć tekst tytułu oraz teksty alternatywne.



Tekst tytułu

Powinien zawierać tytuł zdjęcia, przedstawiając co się na nim znajduje, nie więcej niż w jednym zdaniu.

Tekst alternatywny

Wyświetlany jest przez niektóre przeglądarki po najechaniu kursorem na zdjęcie, lub co ważniejsze w przypadku problemu z jego wczytaniem, pojawi się wówczas sam tekst alternatywny. Powinien opisywać zdjęcie za pomocą słowa kluczowego, nie więcej niż w jednym zdaniu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz